COÖRDINEREN VAN DE MARKETINGCAMPAGNE VOOR MICRO-INFLUENCERS
1. Uw doelen
Als u hen laat weten wat uw doelen zijn, kan het voor hen gemakkelijker worden om hun berichten op te stellen.
2. Richtlijnen
Het is vaak het beste om de micro-influencers te laten beslissen wat ze willen posten, aangezien ze hun niche en volgers het beste kennen. Maar aangezien u uw merk en campagnedoelen beter kent dan hen, kunt u hen uw richtlijnen laten weten.
3. Vergoeding
Dit kan in de vorm zijn van contant geld, een gratis product of kortingen voor hun volgers.
(Als je hun volgers korting of gratis samples aanbiedt, zorg er dan voor dat je voor elke influencer een specifieke kortingscode of bestemmingspagina maakt. Dat is om je te helpen de effectiviteit van je campagne bij te houden.)
4. Naleving
Er zijn verschillende FTC-regels waaraan u moet voldoen tijdens het werken met influencers op sociale media.
5. Overige details
U kunt ook de datum en tijd van de post coördineren als de timing belangrijk is voor uw campagne.